Disse ting skal du huske når du arrangerer et bryllup

Et bryllup er en af de største begivenheder i livet. Derfor er der også rigtig mange der vælger at gøre noget ekstra ud af denne festlige og glædelige lejlighed. Det er også fuldt ud forståeligt, da det jo er en livsændrende begivenhed.

 

Som arrangør – eller medarrangør – af et bryllup er derfor rigtig, rigtig mange ting man skal tage stilling til og huske på. Heldigvis er det nemt at søge hjælp, og der er mange der stiller deres ekspertise til rådighed.

 

Er du bange for alligevel at have glemt noget, får du her præsenteret fire ting som man skal huske når man skal holde bryllup.

Husk bordplanen

Når man holder en bryllupsfest, er det svært at komme udenom at have en bordplan. Alle vil selvfølgelig gerne sidde så tæt på det nygifte par som overhovedet muligt. For at få aftenen til at gå så gnidningsfrit som overhovedet muligt er det derfor en god idé med en bordplan.

 

Bordplanen sørger for at brudeparret har de vigtigste mennesker i deres liv tætte på sig under festlighederne, og skaber en tryg og god atmosfære.

 

Da bordplanen mange gange kan være rigtig hård at få til at gå op i en højere enhed, kræver det ofte meget tid og planlægning at få den til at hænge sammen. Afsæt derfor rigelig tid til at få den lavet, så det ikke er noget som i bliver nødt til at stresse over.

 

Husk også på, at i muligvis vil kunne komme til at skulle ændre på den i sidste øjeblik. Når i allerede i forvejen kender risikoen, kommer det knap så meget som et chok hvis det sker.

 

Hav styr på musikken

Der er intet bryllup uden dans. Da bryllupper er meget festlige begivenheder, plejer bordene også at blive ryddet til side i løbet af aftenen så der er plads til at danse. Brudeparret skal også danse deres første dans sammen som et gift par, og den skal selvfølgelig overværes af alle gæster.

 

Alt afhængigt af parret og gæsterne kan det være en god idé at have styr på musikken i forvejen. Dette kan gøres ved at have lavet en playliste med alle favoritsangene i forvejen – eller også kan parret give en af gæsterne til opgave at styre musikken. Alternativt kan der også hyres en professionel til opgaven.

 

Vær klar over hvem der skal holde tale

Ved et bryllup bliver der som ofte også holdt taler. En tale er som regel opmuntrende og sjov, og fortæller noget om brudeparret. Dog kan det alligevel godt ske at nogen kommer til at gå over stregen. For at undgå pinlige situationer som denne, kan det være en god idé at vide hvem der har tænkt sig at holde tale i forvejen. Det kan også være godt at have aftalt med en at han afbryder talen hvis den kommer ind på nogle situationer eller emner, som brudeparret ikke vil have snak om til deres bryllup.

Pynt til brudebilen

Brudeparret vælger som ofte at lade sig transportere fra kirken i en speciel bil. Det kan være en veteranbil, en sportsvogn eller en bil, der på en eller anden måde har en speciel plads i brudeparrets hjerter.

 

Der er rigtig mange der traditionen tro vælger at pynte bilen fint op, så alle elementer i løbet af den glædelige dag er festlige.

 

Man må derfor heller ikke glemme det fine pynt til bryllupsbilen, så den fremstår så smuk som overhovedet muligt. Når det huskes, sikrer man brudeparret så glædelig og festlig en dag som overhovedet muligt – og da et bryllup virkelig er en begivenhed der skal huskes, er der derfor ikke nogen grund til ikke at gå all in!